posted by admin on sty 2

W letnich miesiącach 1973 r. panowała długo pogoda z intensywnym słońcem, co powodowało znaczne nagrzewanie i wydłużenie konstrukcji przęseł. Nie zostały jednak przekroczone: wytrzymałość i zakres ruchów łożyska, ale doszły jeszcze przemieszczenia wywołane nie równomiernym osiadaniem fundamentów. Przemieszczenia te kontrolowano i było wiadomo, że nie przekraczały możliwości ruchów łożyska, odpowiadały bowiem ich połowie. Być może jednak, że osiadania filara w ostatnim okresie wzrosły, co spowodowało zwiększenie przesunięcia głowicy filara. Topniejący śnieg i lód, silne deszcze wywołały nagły przybór wody w rzece Hudson i podmycie filara 3-przęsłowego stalowego mostu kratownicowego Green Island Bridge (St. Zjedn. AP). Most został wybudowany w 1884 r. jako kolejowy, a następnie przebudowano go na drogowy. Dwa przęsła długości po 54,4 m runęły do rzeki, trzecie przęsło podnoszone co prawda nie spadło, ale jedna z jego stalowych wież osunęła się i konstrukcja przęsła zawisła na wysokości 0,75 m nad wodą, tamując żeglugę (ENR 24. 3. 77). [patrz też: projekty domów warszawa, architektura, projektowanie wnętrz warszawa ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: architektura projektowanie wnętrz warszawa projekty domów warszawa