posted by admin on sie 4

Maksymalne obciążenie pionowe miało wynieść 22 MN. Zanim jednak rozpoczęto -badania nastąpił nieprzewidziany wypadek: w czasie napełniania wodą ostatniej 18-metrowej rury przechyliła się platforma ze zbiornikami. Spadły one na barkę, na której znajdował się żuraw z podniesioną klatką, z której jeden z inżynierów nadzorował napełnianie zbiorników wodą. W szczątkach barki zginęło 7 osób, a wśród nich trzech inżynierów prowadzących badania. Komisja ustalająca przyczyny wypadku stwierdziła błędy przy spawaniu rusztu. Wypadek spowodował także kontrolę jakości robót palowych. W czasie budowy mostu zmienił się wykonawca: pierwsza firma, z którą zerwano umowę, wbiła 300 pali z rur stalowych długości około 30 m za pomocą młota parowego. Wiele rur nie sięgało jednak do mocnego gruntu, chociaż starano się przebić zalegającą nad nim warstwę namułu i zagęszczonego piasku. Niektóre pale wbito w niewłaściwych miejscach, tak że nie nadawały się do wykorzystania, niektóre rury były wypełnione betonem, inne – raczej piaskiem. Pod niektóre podpory wbito 10 pali więcej niż przewidywał projekt. Źle wbite rury trzeba było obciąć przy dnie zatoki. [przypisy: hurtownia tapicerska poznań, pozwolenie na budowę dokumenty, wyłączniki nadprądowe ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: hurtownia tapicerska poznań pozwolenie na budowę dokumenty wyłączniki nadprądowe