posted by admin on lis 4

Most długości 934 m miał przyczółek zagłębiony w nasypie. Przesunięcie filaru stwierdzono po jego zabetonowaniu. W celu usunięcia przyczyny uszkodzenia rozebrano część nasypu i wybudowano za przyczółkiem dodatkową podporę na palach w odległości 40,5 m od pierwszego, filara w miejscu, gdzie konstrukcja przęsła pierwotnie stykała się z nasypem. Przez częściowe rozebranie nasypu zredukowano pionowe obciążenie podłoża, a przez to parcie gruntu na fundament filara. Te dodatkowe prace opóźniły wykonanie mostu o ponad 1 miesiąc. ale zapobiegną powstawaniu w przyszłości większych uszkodzeń . Przy budowie fundamentów 12-przęsłowego mostu Westminster Bridge w Londynie (1738-1750) zastosowano skrzynie drewniane bez dna. Składano je na brzegu i następnie spławiono do miejsca budowy podpór i tam zatapiano. Każda skrzynia wystawała ponad wodę. Wewnątrz skrzyni wbito pale i wymurowano dolną część filara. Po zakończeniu tych robót usunięto górną część skrzyni. A zatem podpory były posadowione ma ruszcie z pali i osłonięte w dolnej części grodzami (Steinmann, Watson, 1957). Po upływie niecałego wieku stan fundamentów tego mostu wskutek rozmyć dna wzbudzał jednak tak duże wątpliwości, że most rozebrano. [podobne: dombud siemianowice, ile kosztuje malowanie ścian, kuma olszowa ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dombud siemianowice ile kosztuje malowanie ścian kuma olszowa