posted by admin on sie 7

Obiekt kontrolowano miesiąc przed katastrofą, przy czym nie stwierdzono żadnych oznak zagrożenia konstrukcji. Wskutek dużych opadów śniegu z deszczem i wysokiego poziomu rzeki, część brzegu osuwa się do niej, a katastrofa nastąpiła po obciążeniu mostu przejeżdżającym nie załadowanym pociągiem towarowym. Słabo umocnione brzegi były przyczyną niejednej katastrofy. W maju 1958 r. na autostradzie belgijskiej zakończono w Pulle budowę mostu z betonu sprężonego, którego przęsło środkowe ma długość 52 m, dwa boczne po 30 m. Filary były usytuowane na brzegach i miały fundamenty bezpośrednie. Budowa była dokładnie nadzorowana, przeprowadzano codzienne kontrole i stosowano ostre kryteria odbioru robót. W marcu 1958 r. przeprowadzono obciążenia próbne i stwierdzono, że konstrukcja pod każdym względem odpowiadała wymaganiom. A jednak po 8 latach eksploatacji nastąpiła niespodziewana katastrofa, która spowodowała śmierć kilku automobilistów. W konstrukcji przęseł nie stwierdzono żadnych spękań, złamań lub innych uszkodzeń. Załamanie nastąpiło w filarze, skutkiem czego konstrukcja zsunęła się do rzeki. Przyczyną był brak umocnienia brzegu, co ułatwiało przenikanie wody z rzeki w piaszczyste podłoże, które stopniowo ulegało coraz większemu rozluźnieniu. [przypisy: najtańsze ogrzewanie, odsprzedaż energii elektrycznej, jaka wilgotność w domu ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jaka wilgotność w domu najtańsze ogrzewanie odsprzedaż energii elektrycznej