posted by admin on sty 1

Przewidywano rozparcie grodzy dwunastoma stalowymi pierścieniami z belek H 350X350 mm, rozmieszczonymi w odstępach pionowych 1,7 m. Pierścienie mocowano śrubami stalowymi C/J 25 mm. Natomiast brak było rozpór poprzecznych. Katastrofa nastąpiła, gdy głębokość wykopu w dnie rzeki wynosiła 3 m. W tym czasie ściankę rozpierało 6 pierścieni. Według relacji świadków, jeden pierścień został wypchnięty ze ścianki z taką siłą, że niektóre jego części uległy dużym deformacjom, a liczne połączenia śrubowe – zerwaniu. Wstrzymano roboty fundamentowe do czasu wyjaśnienia powodów katastrofy. Przypuszcza się, że katastrofa nastąpiła z winy wykonawcy. Należy zauważyć, że katastrofa zdarzyła się w okresie, gdy koliste grodze ze ścianek szczelnych były stosowane w Japonii dopiero od trzech lat . W związku z budową mostu długości 13,6 km przez zatokę Guanabara, łączącego miasta Niteroi i Rio de Janeiro, postanowiono zbadać nośność pala próbnego z rury stalowej o średnicy 1,8 m wbitego w grunt na głębokość 19 m, do twardego podłoża. Wokół tego pala wbito 4 pale kotwiące o takich jak on wymiarach . Na palach kotwiących, 4 m nad wodą, ułożono ruszt ze spawanych blachownic. Na tym ruszcie umieszczono 34 zbiorniki z ustawionych pionowo rur, które po napełnieniu wodą morską miały stanowić balast umożliwiający obciążenie próbnego pala za pomocą czterech siłowników hydraulicznych. [hasła pokrewne: projektowanie wnętrz Wrocław, projektowanie wnętrz, projektowanie wnętrz szczecin ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: projektowanie wnętrz projektowanie wnętrz szczecin projektowanie wnętrz Wrocław