posted by admin on lut 12

W czasie II wojny światowej w 1940 r. Francuzi wysadzili pierwsze przęsło na lewym brzegu, a w 1944 r. cofające się wojsko niemieckie zniszczyło trzy przęsła i dwie podpory. Po odbudowie mostu w latach 1947-1950 nie było w nim żadnych uszkodzeń. Ostatnio most Wilsona miał 15 przęseł sklepionych rozpiętości po około 24,50 m każde i całkowitą długość 440 m. Most jest usytuowany na drodze o intensywnym ruchu ciężkich pojazdów. W niedzielę rano, 9 kwietnia 1978 r. pod przejeżdżającym samochodem osobowym przechylił się nagle filar , pociągając za sobą część przęsła. Część sklepienia od góry rzeki uległa przemieszczeniu, lecz nie załamała się od razu, tak że samochód zdążył przejechać przez zagrożoną strefę mostu. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności w czasie katastrofy nie było na moście innych pojazdów. Kilka godzin później zapadła się przesunięta część przęsła , a po niecałych dalszych 2 godzinach runęły w ciągu kilku sekund pozostałe części przęseł , filar oraz przęsło. Następnego dnia około południa załamały się kolejne filary i wraz z nimi przęsła. Wreszcie, po około trzech tygodniach, dnia 3 maja runęły filar i przęsło. Po sukcesywnym załamaniu się sześciu przęseł od strony lewego brzegu rzeki, łańcuch zniszczeń zatrzymał się dzięki dużej wytrzymałości filara . Pozostałe dziewięć przęseł nie wykazywało uszkodzeń, z wyjątkiem kilku drobnych zarysowań w jednym przęśle . [przypisy: projekty domów warszawa, architekt warszawa, wykończenie mieszkania ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: architekt warszawa projekty domów warszawa wykończenie mieszkania