posted by admin on lut 11

Po ponownym otwarciu ruchu na moście 2 kwietnia 1856 r. most osiadał nadal; lewy przyczółek obniżył się o 37,5 cm, prawy o 52 cm. Znów zredukowano grubość elementów mostu, zmniejszając obciążenie podpór masą własną konstrukcji do 8,9 tys. t. Pomimo trwającego osiadania most oddano do eksploatacji. Z upływem czasu obciążenie ruchome przypadające na podporę wzrosło z pierwotnych 3 MN do 12 MN w 1970 r. Wzrastające natężenie ruchu drogowego powodowało przy tym większe drgania obiektu. Wskutek zmniejszenia przekroju rzeki przez filary, działanie płynącej wody wywołało większe ich osiadania od strony górnego biegu rzeki. W roku 1970 osiadania wynosiły: – przyczółek lewobrzeżny – filar nr 1 – filar nr 2 – przyczółek prawobrzeżny 49 i 51 cm, 62 i 68 cm, 62 i 88 cm, – 27 i 37 cm. Chociaż uszkodzenia konstrukcji nie były znaczne, to ze względu na zbyt małą szerokość most został rozebrany i w jego miejscu zbudowano inny (J. Kerisel, 1975) . Dnia 16 października 1957 r. licznie zebrany tłum obserwował załamanie się środkowego przęsła mostu wiszącego przez rzekę Peace w Kolumbii Brytyjskiej (Kanada). Ten trójprzęsłowy most wybudowano w 1943 r. dla autostrady. Środkowe przęsło miało rozpiętość 280 m, dwa boczne po 142 m. Pierwsze oznaki ruchów bloku kotwiącego kable mostu zauważyli 12 godzin przed katastrofą pracownicy szukający przyczyny awarii rurociągu doprowadzającego wodę do miasta. Zawiadomili władze o swych spostrzeżeniach. [podobne: odpływ liniowy, projekty domów warszawa, aranżacja wnętrz warszawa ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz warszawa odpływ liniowy projekty domów warszawa