gentryfikacja

posted by admin on lip 11

W praktycznym stosowaniu oba modele różnią się od założeń teoretycznych. W rzeczywistości w modelu probabilistycznym są wykorzystywane także wielkości zdeterminowane i przyjmowane rozkłady wielkości losowych według idealnych założeń. W modelu deterministycznym są stosowane parametry normowe uwzględniające ich rozrzuty, oszacowane na podstawie doświadczeń, badań elementów konstrukcji i całych budowli, zaś wartości nominalne parametrów w rzeczywistości dotyczą nie pojedynczych budowli, ale ich rodzajów. Mimo to modele: probabilistyczny i deterministyczny różnią się zasadniczo. Korzystając z modelu deterministycznego sprawdza się, czy naprężenia są niższe, niż wartości dopuszczalne. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 11

Najbardziej miarodajnym źródłem wiadomości o stopniu bezpieczeństwa są niszczące badania konstrukcji. Ze względu na znaczne wymiary oraz udźwigi mostów, badania ich prototypów są bardzo kosztowne, przez co rzadko można z nich korzystać w procesie projektowania. Dlatego projektant, obliczając nośność mostu, jest zmuszony posługiwać się modelami matematycznymi i fizykalnymi, wprowadzającymi znaczną idealizację obciążeń i pracy konstrukcji. Zatem sposób określania zapasu bezpieczeństwa zależy od przyjętego modelu. Rzeczywisty zapas bezpieczeństwa zależy w dużym stopniu także od decyzji projektanta, dotyczących czynników bardzo trudnych do określenia, a mianowicie: – przyjętego do obliczeń najniekorzystniejszego obciążenia, które zdaniem projektanta prawdopodobnie wystąpi w czasie użytkowania budowli; wyznaczonego stanu odkształceń konstrukcji wywołanego przez to obciążenie; przyjętego zapasu bezpieczeństwa całej konstrukcji i jej elementów. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 10

Wartości charakterystyczne, które są wielkościami losowymi, określa się w założeniu, że prawdopodobieństwo nieprzekroczenia ich wynosi 95010. Współczynnik Vt uwzględnia ewentualność niebezpiecznych odchyleń od wartości charakterystycznych oraz niepewność przyjętego stopnia ich wpływu na konstrukcję. Nawet w konstrukcjach stalowych, a więc z materiału najlepiej zbadanego, w następstwie różnic cech stali powstałych w procesie jej produkcji, wartości rzeczywistego współczynnika bezpieczeństwa konstrukcji mogą różnić się dwukrotnie. Przedstawiona metodyka umożliwia przy określaniu wartości obliczeniowych stosowanie częściowych współczynników redukcyjnych a przez to uwzględnienie zróżnicowanego wpływu rozmaitych czynników na bezpieczeństwo konstrukcji. Takie postępowanie ułatwia przyjmowanie współczynników przy ograniczonej liczbie danych doświadczalnych i pozwala wszechstronniej uwzględnić zjawiska wpływające na bezpieczeństwo konstrukcji. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 10

Najbardziej uciążliwym następstwem katastrofy, oprócz przerwania komunikacji drogowej, było uszkodzenie rurociągu z wodą pitną, zaopatrującego całe miasto. W korycie Loary zalegają warstwy gruntów holoceńskich piaszczysto-gliniastych różnej miąższości. Pod nimi znajduje się piaskowiec przykryty twardym tufem wapiennym. Fundamenty były z pali dębowych Cb 27 cm, o rozstawie 1,20 m. Wbijano je do tufu. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 9

Ten ostatni sposób polegał na obcięciu pali pod wodą za pomocą specjalnego urządzenia z piłą i następnie opuszczeniu obciążonej skrzyni, która przy spodzie miała ruszt z bali ustawiany na głowicach pali. Ściany skrzyni spełniały zadanie grodzy, tak że osadzenie rusztu na palach i układanie pierwszej warstwy podmurówki można było wykonać na sucho. Około roku 1845 wybudowano na rzece ostrogi skierowujące nurt do lewego brzegu. Miało to ułatwiać dopływanie statków do położonej na nim przystani. Dlatego dawniejsze uszkodzenia występowały w przęsłach położonych bliżej prawego brzegu, a katastrofa w 1978 r. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 9

Zresztą załamanie mostu nie nastąpiło pod dużym obciążeniem użytkowym, gdyż w chwili katastrofy most w zasadzie był pusty. A zatem jedynym wyjaśnieniem przyczyny katastrofy jest ogołocenie górnych części pali z zabezpieczającego je narzutu kamiennego wskutek wymycia zalegającego przy nim gruntu. Należy jeszcze zauważyć, że były prowadzone regularnie kontrole i okresowe inspekcje podwodne mostu. Nie wskazywały one na poważniejsze zmiany w narzucie kamiennym, nie stwierdzano w nim większych ubytków. Zresztą uzupełniano narzut w razie potrzeby, co nie wymagało użycia więcej niż kilka m kamieni. Read the rest of this entry »

posted by admin on lip 5

Podobny los spotkał 9-przęsłowy londyński łukowy Blackfriars Bridge z 1760 r. , którego fundamenty wykonano tak samo jak dla Westminster Bridge; wystąpiły w nim podobne uszkodzenia spowodowane podmyciem filarów. Charakterystyczną katastrofę mostu, wywołaną dość często występującymi zjawiskami, opisał Szechy (1976 r. ). Most przeprowadzał drogę nad niedużym dopływem Cisy (Węgry). Read the rest of this entry »

gentryfikacja - Artykuly w temacie