posted by admin on lut 9

Ze wstępnych badań wynikało, że chociaż osiadanie wynosiło tylko ułamek cala, to wywołało ono pęknięcie podpory szerokości 0,6 cm na długości 6 m. Jako tymczasowe zabezpieczenie przeciw dalszemu pękaniu, wykonano obejmę stalową w górnej części ściany. W celu trwałego wzmocnienia filara wbito dookoła jego fundamentu 300 dodatkowych stalowych pali długości 20 m, filar otoczono stalową ścianką szczelną, która utworzyła grodzę i w niej powiększono płytę zwieńczającą pale. Rozłożenie obciążenia filara na nową część fundamentu uzyskano wykonując betonowe przypory . Zgodnie z założeniami projektowymi fundamenty nowych podpór miały być wykonane z pali stalowych o przekroju H. Przed budową pierwszego mostu wykonano liczne wiercenia i wbito pale próbne. Stwierdzono, że warunki geologiczne wzdłuż mostu są bardzo zróżnicowane i że pod twardą warstwą górną zalegają warstwy słabego gruntu. Dlatego właśnie przewidziano pale stalowe, które nadają się do wbijania w mocne podłoże. Jednak przy budowie nowego mostu inwestor zgodził się na zastosowanie pali żelbetowych, które okazały się tańsze. Dla nowego mostu nie przeprowadzono dodatkowych sondowań gruntu. Inwestor uważał jednak, że postąpił zgodnie z obowiązującymi przepisami wykonując dla każdej podpory pale próbne w celu określenia nośności i wytrzymałości gruntu, zwłaszcza że wyniki badań były zadowalające. Otwarcie mostu z powodu awarii opóźniło się, a usuwanie szkód kosztowało prawie 1 milion dolarów. Następny milion pochłonęły koszty wynikające z opóźnienia oddania obiektu do eksploatacji: koszty kredytu, nie wykorzystanie obiektu, badania . [hasła pokrewne: mała architektura, styropian spadkowy, aranżacja wnętrz warszawa ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: aranżacja wnętrz warszawa mała architektura styropian spadkowy