posted by admin on sie 5

Liczne katastrofy i awarie mostów zdarzają się w czasie ich budowy. Są wynikiem niedopatrzeń i błędów, często są spowodowane lekkomyślnością lub pośpiechem. 6. 1 Katastrofy w czasie budowy fundamentów Różne niespodzianki zdarzały się nieraz przy stosowaniu kesonów. Doświadczono tego w 1884 r. budując północno-zachodni filar mostu Firth of Forth (Szkocja). Keson spławiano na miejsce budowy podpory w czasie niezwykle dużego przypływu, po którym :nastąpił równie duży odpływ. Keson zarył się w mule, zaś jego nóż utkwił tak mocno w dnie, że następny przypływ :nie spowodował wypłynięcia kesonu. Keson przechylił się i osiadł jeszcze 6 m. Nurkowie przybili do kesonu 2-3 warstwy blachy, a ściany i strop kesonu wzmocnili drewnianymi zastrzałami. Ale pompowanie wody z kesonu było zbyt szybkie w porównaniu z postępem robót ciesielskich. Użyte blachy nie były w stanie powstrzymać dużego zewnętrznego ciśnienia wody, tak że w dolnej części kesonu powstała duża szpara. Wtedy postanowiono obudować keson z zewnątrz 30-centymetrowymi belkami drewnianymi. Wszystkie te roboty były wykonywane przez nurków i trwały długo. Prowadzono je jednak wytrwale do czasu, gdy keson niespodzianie oderwał się od dna i ponownie wypłynął. W końcu doprowadzono go w połowie lutego 1886 r. na właściwe miejsce . [więcej w: hurtownia tapicerska poznań, stacja uzdatniania wody domowa, domy z płyt betonowych ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: domy z płyt betonowych hurtownia tapicerska poznań stacja uzdatniania wody domowa