posted by admin on lis 4

Ostatni – a więc 4 most Baileya – zbudowano na początku października 1974 r. . Grunt osuwiskowy był przyczyną nierównomiernego osiadania mostu Seebrucken na autostradzie przez Brenner (Austria). Różnice osiadań podpór doszły do ponad 1,5 m, powodując znaczne uszkodzenia betonowej konstrukcji przęseł. Wybudowany w roku 1946 most żelbetowy przez rzekę Anclote (St. Zjedn. AP) był uważany za konstrukcję o wymaganej nośności. Miał 8 przęseł opartych na filarach posadowionych w korycie rzeki, na palach długości 37,5 m. W czasie okresowych oględzin mostu nie stwierdzano żadnych niepokojących objawów. A jednak niedługo potem środkowy odcinek mostu załamał się i runął z wysokości ponad 8 m do wody, powodując śmierć jednej osoby i raniąc 5 osób. Wszystko wskazuje, że przyczyną katastrofy było rozmycie gruntu i wywołane tym zmniejszenie nośności pali. Zgodnie z ustawodawstwem amerykańskim wypadek ten uznano za spowodowany przez siłę wyższą. Poważne szkody wystąpiły w bliźniaczym moście przez Tampa Bay (St. Zjedn. AP), Został on wybudowany w 1954 r. pod drugą jezdnię autostrady Sunshine Skyway, obok mostu przeprowadzającego pierwszą jezdnię. W nowym obiekcie stwierdzono pęknięcia ściany ochronnej pod słupem filara opartego na żelbetowych palach. W ekspertyzie został wyrażony pogląd, że pęknięcie powstało wskutek nagłego osiadania dolnych warstw podłoża gruntowego pod obciążeniem podporą wynoszącym 12 tys. t. [hasła pokrewne: wyłączniki nadprądowe, jaka wilgotność w domu, nerwacja liścia ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: jaka wilgotność w domu nerwacja liścia wyłączniki nadprądowe