posted by admin on lis 7

Zresztą załamanie mostu nie nastąpiło pod dużym obciążeniem użytkowym, gdyż w chwili katastrofy most w zasadzie był pusty. A zatem jedynym wyjaśnieniem przyczyny katastrofy jest ogołocenie górnych części pali z zabezpieczającego je narzutu kamiennego wskutek wymycia zalegającego przy nim gruntu. Należy jeszcze zauważyć, że były prowadzone regularnie kontrole i okresowe inspekcje podwodne mostu. Nie wskazywały one na poważniejsze zmiany w narzucie kamiennym, nie stwierdzano w nim większych ubytków. Zresztą uzupełniano narzut w razie potrzeby, co nie wymagało użycia więcej niż kilka m kamieni. Przypuszcza się, że nastąpiło ogólne obniżenie się dna rzeki oraz przesunięcie warstwy piasku zalegającego nad tufem wapiennym. Między innymi pogłębienie rzeki w dolnym biegu, związane z rozbudową kanału żeglugowego, spowodowało zmiany również na jej środkowym odcinku, które można określić jako rodzaj wstecznej erozji. W roku 1977 przechodziły Loarą liczne niezbyt duże fale powodziowe, przy których następowało zwiększenie prędkości przepływu wody i które mogły przyczynić się do obniżenia dna rzeki. Oba te zjawiska występowały jednocześnie. Ponadto w roku 1974 z rzeki usunięto szczątki mostu zniszczonego w 1944 r. oraz zlikwidowano wysepkę w środku rzeki, co zmieniło warunki przepływu wody. [podobne: kalkulator budowlany, domy z płyt betonowych, dombud siemianowice ]

Tags: | |

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dombud siemianowice domy z płyt betonowych kalkulator budowlany